Thursday 1 October 2015

Neon layout by Karine



Hello!

Are you up to a touch of neon to start October under the sign of color and good mood? I dived back with pleasure into my Neon kit which I used for a project I showed you last month :-)

Supply list:

Papers: Custom & Craft
Cardstock: American Crafts
Stickers: American Crafts, Heidi Swapp, Custom & Craft
Labels, dots: Ephéméria
Masking Tape: Hema
Izink: Aladine
Stabilo Pen68

Dies:

650515 : Sizzix Big Shot Plus Starter Kit
660320 : Sizzix Accessory -Precision Base Plate for intricate Thinlits Dies
660837 : Sizzix Framelits Plus Die Set 10PK-bunting
655128 : Sizzix Bigz Alphabet Set 7Dies-Serif Essentials

For this page I wanted to keep the atmosphere of the Custom & Craft papers, adding a touch of neon with Izink inks and the labels from Ephéméria!

I started by gluing my picture, stickers all around the picture and adding color with Izink inks and Stabilo Pen68 felt-tip pens. The stage is now set.

I cut small triangles out of paper scraps with my super die “Sizzix Framelits Plus Die Set 10PK-bunting”!!!! I love this new product and you shall find it on lots of my future creations!

And with the marvelous Alphabet die, I cut a “&” shape.

Then I added some splashes and some neon touches here and there to add some volume!

Time for pictures now!








Have a lovely day!

Karine

Bonjour !

Une petite touche de fluo pour débuter ce mois d'Octobre sous le signe de la couleur et de la bonne humeur, ça vous dit ? Je me suis replongée pour cette page avec grand plaisir dans mon kit Néon dont j'avais présenté le projet le mois dernier :)

Matériel :

Papiers : Custom&Crafts
Cardstock : American Crafts
Stickers : American Crafts, Heidi Swapp, Custom&Craft
Etiquettes, pastilles : Ephéméria
Masking Tape : Hema
Izink : Aladine
Stabilo Pen68

Dies :

650515 : Sizzix Big Shot Plus Starter Kit
660320 : Sizzix Accessory -Precision Base Plate for intricate Thinlits Dies
660837 : Sizzix Framelits Plus Die Set 10PK-bunting
655128Sizzix Bigz Alphabet Set 7Dies-Serif Essentials

Pour réaliser cette page j'avais dans l'idée de rester dans le design des papiers Custom&Craft et de rajouter une touche de fluo avec les encres Izink et les étiquettes Ephéméria !

J'ai commencé par coller ma photo, des autocollants tout autour, un peu de couleur avec les Izink et mes feutres Stabilo Pen68. Le décor est planté.

Dans mes chutes de papiers j'ai découpé des petits triangles avec mon super die “Sizzix Framelits Plus Die Set 10PK-bunting” !!!! Une nouveauté que j'adore et que vous allez sans nulle doute retrouver sur beaucoup de mes créations !

Encore une merveille avec le die Alphabet, dans lequel j'ai découpé le “&”.

J'ai ensuite complété ma page avec quelques éclaboussures et des petites touches néon tout en volume !
Bonne journée à vous

Karine

1 comment:

  1. Sandrine MERELLE COUTELIER01 October, 2015 17:07

    Super, très jolies couleurs, j'adore !

    ReplyDelete