Saturday 7 March 2015

My Blue and Red quilt finished!!



Hi everybody! today I share with you my Blue and Red Quilt finished. I´m really in love how it turned out! I told you  in this post  and how I used  658322 Sizzix Bigz XL 25" Die - Half-Square Triangles, 2 1/2" Finished Square  to sew  twelve blocks.


After my blocks where finished  ( here it is the block ) as my own taste with 6 different print fabrics and some of  white..... I sew some strips ( 2.5" width)....


...... and finally some strips more with squares  using  Bigz XL 25" squares 2" finished. You can use  Bigz L die square 2" finished too if you don ´t want the longest. 



Here it is my quilt in progress , so you can see the idea.


Then I added some more borders until it looked like perfect for me. I had enough fabric so I added a big red border.




Decisions, decisions to quilt..... finally I did some free motion inspiring me in a drawing in my curtains bedroom. 




Size is 48"x 58"

It´s a very , very colorful quilt to start spring, don´t you thing so ?
I hope you like this idea using Sizzix dies.
I will do a little video with some more pics in details that you can see in my blog 
Las labores de Mercedes  tomorrow or maybe on Monday. 
Enjoy sewing and I see you in two weeks with a new project.
Love
Mercedes 

.............................................................*******************............................................................

¡Hola a todo el mundo ! Hoy comparto contigo mi Quilt Azul y Rojo terminado. Realmente me encanta el resultado final. Te conté en este artículo cómo usé  el troquel   658322 Sizzix Bigz XL 25" Die - Half-Square Triangles, 2 1/2" Finished Square   para coser los doce bloques.

Después de que los bloques estuvieran acabados ( aquí puedesver cómo ) según mi propio gusto con seis diferentes telas y algo de blanco…… cosí algunas tiras de    6.5cm   de ancho.

Finalmente algunas tiras más con cuadrados usando  Bigz XL 25" squares 2" finished                          . Si no quieres el troquel largo de cuadrados de 2.5” también puedes usar éste Bigz L die square 2" finished .

Echa un vistazo a toda la composición para hacerte una idea. Luego añadí algunos bordes hasta que me pareció perfecto . Tenía suficiente tela roja como para añadir uno en rojo más ancho.
Luego llegaron las decisiones para el acolchado . Me decidí con algo de alcolchado libre  después de inspirarme en el dibujo de las cortinas de mi dormitorio.
Tiene una medida de 122 cm x 147cm

Es un quilt muy alegre y colorido perfecto para empezar la primavera ¿ no crees?. Espero que te haya gustado esta idea usando los troqueles de Sizzix y facilitando el corte de telas.
Haré un pequeño video con algunos detalles más que podrás ver mañana o el lunes en mi blog 
Disfruta cosiendo y te veo en un par de semanas con un nuevo proyecto.
Cariños
Mercedes



No comments:

Post a Comment